Waarom je website niet voor iedereen aantrekkelijk moet zijn

Website

Waarom je website niet voor iedereen aantrekkelijk moet zijn

Een website staat niet op zichzelf. Een website is onderdeel van je totale bedrijfspresentatie. Het is echter wel een heel belangrijk onderdeel. Net zoals je perfecte rode pastasaus niet zonder Italiaanse tomaten kan.

WebsiteJe website als ‘first impression’

Bij elke onderneming hoort een website. Tenminste, dat is mijn mening. En omdat heel veel ondernemers een website hebben denk ik dat er meer mensen zo over denken. En ik vind het ook vrij logisch. Wat doe jij als je iets wilt weten over een bedrijf? Precies, je checkt de website. Dat is veel laagdrempeliger dan de telefoon pakken.

Een website is dus vaak het eerste wat een potentiële klant van een bedrijf ziet. En je weet: “you never get a second chance, to make a first impression”. En om het eerst even over die “first chance” te hebben: daarvoor heb je maar enkele seconden. Websitebezoekers beslissen al in hele korte tijd of ze je wat vinden of niet. Ze weten dus al snel of ze blijven rondneuzen op je site of er iets van hun gading bij is, of dat ze verder moeten zoeken naar iemand anders.

Je website als ‘klantenfilter’

Hoe goed je site ook is, niet elke kijker is een koper. Dat wil je niet eens. “Maar ik wil toch heel veel klanten en omzet?” Misschien. Wat je zeker weten wilt is de juíste klanten. Niet iedereen is je ideale klant. Je website filtert dus ook en daar kun je gebruik van maken: wie blijft rondhangen en wie gaat weg? Je wilt de juiste mensen aantrekken en alléén de juiste mensen.
Dus behalve een snelle en mooie website wil je ook een site die uitstraalt wie jij bent en direct laat zien wat het verhaal van je bedrijf is.

WebsiteHoe kom je aan zo’n website

Goed. Je wilt een nieuwe website. Hoe pak je dit nu aan?

  • Zoek op internet of in je omgeving naar mensen die websites maken. Bekijk hun eigen site om te zien of die je aanspreekt.
    Kies er een stuk of 3 uit en neem contact met ze op. Zoek uit hoe zij te werk gaan. Luister of ze interesse hebben in jou en je bedrijf.
  • Zorg dat je zelf ook weet wat je wilt: wat moet er minimaal op je site staan? Wat moet je site minimaal kunnen? Welke sfeer moet je site uitstralen? Strak, veel bewegende dingen, romantisch?
  • Zoek voorbeelden van sites die je aanspreken. Dat helpt ook je sitebouwer te snappen waar jij naar op zoek bent.
    Als je een keuze hebt gemaakt en de websitebouwer gaat aan de slag, zorg dat je zelf betrokken blijft bij het hele proces zodat je controle houdt.

Een website maken is een vak

Laat een website maken door iemand die zich verdiept in je bedrijf en in wie jij bent. Laat je niet puur leiden door de prijs. Een website laten maken is nog steeds een vak, in technisch opzicht, maar ook wat het concept betreft.

Wil je meer weten over het laten maken van een website? Neem contact met me op om te zien wat ik voor je kan doen.

Geen reactie's

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: